Tuesday 16 July 2013

KELEBIHANMU ( PART 7 )

               

       Biru tidak lagi boleh berenggang dengan kami. Jangankan hendak pergi ke mana-mana tempat yang jauh, apabila kami pergi bekerja sekali pun Biru tidak akan menjamah sedikit makanan sehinggalah kami pulang. Begitulah setia dan kasihnya Biru terhadap kami berdua. Kasihan juga aku melihat Biru yang makan seolah-olah kebuluran setiap kali aku pulang daripada bekerja.

       Namun begitu, masalah aku dengan Biru yang tidak ingin mengalah untuk tidur di atas katil belum lagi selesai. Sebagaimana yang dijanjikan, aku telah membeli sebuah katil khas untuknya. Bukan main gembira lagi Biru apabila mendapat katil baru. Aku juga gembira kerana masalah aku akan selesai. Katil itu aku letakkan bersebelahan dengan katilku. Kini Biru mula tidur di katilnya..Cuma yang menjadi masalah ialah Biru hanya tidur di katilnya pada sebelah siang..Pada waktu malam, macam biasalah aku disuruh tidur di katilnya pula..Hehehehe.Tak apalah Biru, anak ayah.....

       Kini Biru makin meningkat dewasa. Kesukaannya juga sudah berubah dan bertambah. Apa yang disukai ialah mendengar enjin kereta dihidupkan. Bukan apa, selain bersiar-siar denganku pada waktu petang dengan menunggang motosikal, Biru juga gemar menaiki kereta. pantang enjin kereta dihidupkan, Biru sudah bersedia untuk mengikutku. Jarang aku menghampakan keinginan Biru.. Dari pergi ke bandar hinggalah pulang ke kampungku di Perlis atau pulang ke kampung isteriku di Johor, Biru tidak pernah aku tinggalkan. Yang menariknya, Biru suka duduk bersamaku yang memandu kereta dan tangannya memegang stereng seolah-olah ia yang memandu kereta.


       Biru juga aku tidak pernah letakkan di dalam sangkar di sepanjang perjalananku. Apa yang aku banggakan ialah Biru tidak pernah membuang air di dalam keretaku walaupun sekali. Hebatkau Biru. Ayah bangga denganmu. Aku memang mengetahui bila Biru akan melepaskan hajatnya. Mengiau pun tidak pernah tetapi aku dapat lihat bulunya yang tegak dan ia mengeraskan badannya seolah-olah menahan kencing apabila ingin melepaskan hajat..Itulah kelebihanmu,Biru...

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.