Tuesday 16 July 2013

BIRU YANG MEMIKAT HATI ( PART 4 )

                   " Kalau  nak, saya boleh bagi seekor sebab anak-anak saya dari KL dah tempah dah dua ekor," kata pak cik Hussin. Alhamdulillah. Memang ungkapan itulah yang aku tunggu-tunggu dari tadi. Tanpa berfikir panjang, aku pun berjanji pada pak cik Hussin untuk pergi ke rumahnya pada petang itu.
   
 
       Sebagaimana yang dijanjikan, aku pun pergi ke rumah pak cik Hussin yang terletak tidak jauh dari tempat tinggalku. Melihat sahaja anak-anak kucing comel yang berada di hadapan mataku, hatiku mula terpaut. " Kalau   nak, ambiklah anak kucing yang berwarna perang tu," kata pak cik Hussin sambil jarinya menunding ke arah salah seekor anak kucingnya. Kuamati anak kucing yang ditunjukkan oleh pak cik Hussin. Subhanallah, sungguh indah ciptaan Allah.

     " Mak anak kucing ni baka Siam. Bapak dia baka Burma.. Sebab itulah mata dia biru," terang pak cik Hussin. Setelah itu, aku membawa anak kucing itu pulang ke rumah. Isteriku menyambutnya dengan penuh gembira dan bersyukur. " Alhamdulillah. Cantiknya anak kucing ni. Kita nak beri dia nama apa,bang?" tanya isteriku. " Apa kata kita namakan anak kucing ni Biru sebab matanya berwarna biru," tambahnya lagi. Aku tersenyum. Sudah ada riak kegembiraan di mata isteriku.Air matanya hampir menitis...

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.