Thursday 20 July 2017

DISANGKA DILUDAH JIN


Image result for assalamualaikum image



Bagaimana kita nak ubah pandangan atau nasihat agar tidak terlalu taksub?

Asal sakit kepala katanya jin dok bergendang dan main drum dalam kepala padahal kita tahu dia ada darah tinggi.

Asal kereta rosak, jin dok kerkah enjin. Padahal kereta dah 30 tahun. Ada laa rosak sana sini. Suruh baca yaasin sendiri dan spray air kat kereta xnak buat. Minta jugaklah kita doakan air.

Asal meniaga merosot dan tak laku jualan kuih-muih dan makanan kononnya ada orang dengki dan letak barang kat gerai. Biasalah orang tua berniaga. Kalau Limah janda seksi yg jual mesti laku walaupun tak sedap.

Asal angin bertiup kencang atau pokok bergoyang ditiup angin dikatakan jin berebut tempat tinggal. Sekor tak nak tidur kat bawah pokok takut kena kerkah dgn anjing gila... kakakkakakkaka.. Yang ni pokcik saja-saja tambah..

Kes kali ini berkaitan dengan penyakit gatal kulit yang dialami oleh anaknya. Sebenarnya kes ini berlaku malam tadi sahaja. Ketika pokcik sedang bersiap untuk tidur tiba-tiba hamba Allah ini menghubungi pokcik. Menurutnya anaknya tidak dapat tidur kerana gatal. Dia juga kaitkan dengan masalah diludah jin yang pernah pokcik kongsikan dahulu.

Dia dah ke klinik katanya tetapi masalah kegatalan kulit anak anaknya hanya reda sekejap sahaja. Sebaik sahaja sampai di rumah, ia berlaku semula. Ternyata anaknya tiada masalah berkaitan mistik. Namun begitu pokcik usahakan juga berdoa kepada Allah agar diambil kegatalan itu agar anak kecil itu dapat tidur. Tambahan pula pokcik pun dah mengantuk.. Hihihihihi...

Alhamdulillah anak kecil itu dapat tidur. Pagi ini pokcik tanya lagi. Katanya ada tanda akan naik lagi gatal di belakang badan anaknya. Pokcik meminta dia melumurkan kunyit dan garam kasar pada badan anaknya. Alhamdulillah masalah selesai.





Apa