Sunday 23 July 2017

10 TAHUN MENDERITA

Image result for assalamualaikum image

Alhamdulillah dipertemukan lagi. Kali ini tentang seorang hamba Allah dari Perak. Apabila mendengar kisahnya yang menderita sekian lama kasihan pula. Tambahan pula dengar katanya sudah dua tahun tidak boleh tidur malam. Lebih kurang pukul empat pagi baru boleh melelapkan mata.

Seperti biasa apabila dihubungi, pokcik akan mengesyorkan dia agar berusaha berdepan dahulu. Bukan apa, ada sesetengah orang yang suka mengambil langkah mudah. Tidak perlu berusaha mencari perawat untuk berikhtiar. Mereka lebih senang duduk di rumah tanpa perlu berbuat apa-apa.

Namun tidak semua begitu. Ada yang telah berpuluh tahun, dan ada berbelas tahun berusaha namun masih tidak diberikan kesembuhan oleh Allah. Insan sebegini selalunya menjadi keutamaan pokcik. Namun begitu, pokcik bukannya arif. Pokcik hanya berusaha dan mengharapkan ehsan Allah semata-mata.

Apabila diceritakan kepada pokcik tentang cerita perawat tentang penyakitnya maka cepat-cepat pokcik pintas. Biarlah kita besederhana dan bukannya menokok tambah cerita bagi melariskan PERNIAGAAN pusat perubatan kita. Kalau cerita kita hebat namun pesakit masih juga seperti itu bolehlah kita masuk pertandingan cerita dongeng peringkat kebangsaan..


Hahahahaha. Jangan marah noo. Nasihat.. Letih pulak pokcik nak berceloteh panjang. Ada masa nanti pokcik updated kisah ini. Nak lebih faham sahabat bacalah dulu snap shot perbualan pokcik dengan si sakit yang pokcik usahakan malam tadi. Wallahua'lam. Salam hormat.