Tuesday 4 April 2017

TENTERA GHAIB

Image result for assalamualaikum image

Bercerita bab tentera ghoib pulak kali ni. Ramai lagi dok hanyut. Sikit-sikit tentera ghoib kononnya. Ramai lagi tak ambil ikhtibar pasal bekas ahli group ni yang kononnya menjaga negeri bersama tentera-tentera ghoibnya di  Kelantan dan mengarahkan tenteranya perangi ahli sihir ntah mana-mana di Brunei. Cukup-cukuplah dengan ilusi tu..

Yang hairannya apabila diminta untuk hantar tentera ghoibnya membelasah jin-jin yang mengganggu di sebuah sekolah di Negeri Sembilan haritu katanya tenteranya memerhatikan saja. Bukan sikit syeikh, 500 bilion katanya yang dihantar. Adoiiiii laa. Last sekali orang lain jugak dok bertungkus lumus. Tentera ntah kemana. Cukuplah dengan khayalan tu.. Sedar-sedarlah...

Sahabat pokcik telah mengikuti satu kem di Gunung Angsi atau Gunung Chamah, pokcik tak pasti. Setelah dia balik tu pokcik berpeluang berjumpa dengannya di Sunway PJ. Santaiiii laa kami bersembang sambil makan-makan. Dia mula menceritakan perihal dia menjadi raja di kerajaan Langkasuka seingat pokcik dengan tenteranya yang berjumlah beberapa bilion. Katanya ada juga sahabat lain menjadi raja di alam sana bagi kerajaan di Amerika. Tenteranya juga berbilion. Pokcik dengar sajalah.



Kemudian dia mula bercerita perihal sebuah tasik di tempat tinggalnya. Tasik tu menjadi tumpuan pada waktu petang bagi aktiviti riadah. Jogging laa kot no. Katanya dia dah beberapa kali kena usik. Seram dia nak lepak di situ lama-lama pada waktu petang. Haaa ni point pokcik pulak. Pokcik tanya dia, dah ada tentera berbilion tu dok buat apa. Awat tak arahkan depa karate saja hantu yang dok kacau tu.

Sahabat pokcik diam saja. Padahal katanya masa kem tu seorang peserta kena rasuk oleh raja di alam sana. Yang bodohnya depa sorang-sorang piii cium tangan raja tu katanya. Masa ni laa depa sorang-sorang dapat menjadi pemerintah di tempat yang pokcik katakan tadi. Entah jin mana merasuk pun tak tau laa. Boleh pulak sorang-sorang beratur piii cium tangan. Adoiiiiii. Ayat last pokcik pada sahabat pokcik tu, sudah-sudah laa. Gunakan akal. Tak dak apa pun depa bagi. Dapat emas selori tahan laa jugak. Nii hantu tasik dok usik dia pun tentera tu ntah dimana... Kembalilah sahabat ke alam nyata. Kembalilah..Wallahua'lam. Salam hormat.