Monday 3 April 2017

SAKIT PINGGANG

Image result for assalamualaikum image

Kali ni bab sakit pinggang. Orang tua macam pokcik ni kalau sakit pinggang tu biasalah. Orang muda pun kalau kerja berat pada sebelah malam, esok paginya sakit pinggang tu biasalah. Sapa suruh kerja berat sangat malam-malam. Kakakkakkaka. Orang perempuan kebiasaannya akan mengalami sakit pinggang ketika period. Betoiii kaa? Pokcik tak tau laa sebab pokcik jantan. Hihi..

Dalam dok cerita bab penyakit fizikal yang biasanya berkaitan dengan urat ni, ada juga yang disebabkan oleh jin. Pulak dah.. Hahahaha. Ada dua kes yang pokcik jumpa melibatkan gangguan yang menyebabkan sakit pinggang. Satu kes saka dan satu kes gangguan jin asyik. Tak tau laa jin asyik dok buat apa kat dia sampai habis sakit pinggang. Takkan nak tanya detail kot no. Faham-faham sudah laa.. Hihi.

Dalam kes saka tu, dia bagitau arwah ayahnya juga mengalami sakit yang sana. Kemungkinan besar saka tu dah maiii kat dia pulak. Apa pun, kesemua sakit pinggang yang terzahir ni diikuti dengan mimpi. Pesakit akan mimpi hantu, jatuh tempat tinggi dan sebagainya. Yang kes saka tu, dia sering bermimpi beruk. Kakinya juga sering ditarik ketika dia sedang tidur. Hantu tu nak kejutkan nak buat apa tak tahu laa..

Yang sakit pinggang satu lagi tu juga sering bermimpi. Boleh kata tiap-tiap malam dia bermimpi ngeri. Kelibat yang dilihat di hujung katilnya tak payah nak cerita laa. Sering dia lihat lintasan dari ekor matanya. Pernah ketika dia mimpi kawannya sedar dan kejutkan dia. Alangkah terkejutnya kawan dia tu sebab ketika dikejutkan badan hamba Allah ni bersisik. Macam-macam no. Macam cerita dongeng pulak. Tapi itu yang sebenarnya berlaku.


Alhamdulillah setelah tiada gangguan, mimpi dan sakit pinggang tu pun turut sama tiada lagi. Entah jin tu buat apa kat bahagian pinggang pun pokcik tak tahu. Kebiasaannya kita dok dengar depa ni suka duduk dan menyerang bahagian sendi sahaja. Itu kebiasaannya laa. Ada kaa sahabat dalam ni pun dok berasa sakit pinggang selepas baca perkongsian pokcik ni. Hihihi. Kalau ada, bawak-bawak laa berubat. Mana laa tau kan... Hihihihi. Wallahua'lam. Salam hormat.