Sunday 9 April 2017

JARUM TAK MENEMBUSI KULIT

Image result for assalamualaikum image

Berjumpa lagi buat sekian kalinya. Alhamdulillah. Ni laa pokcik nak sambung bab tipu daya jin. Semalam pokcik menerima pulak mesej dari seorang hamba Allah. Ia berkaitan dengan emaknya. Gangguan saka seingat pokcik..

Apa pun pokcik sangat menghormati ustaz yang merawatnya dulu sebab dia sendiri yang syorkan agar emak hamba Allah ni ikhtiar di tempat lain. Ini yang sepatutnya dilakukan oleh semua perawat dan bukannya menjanjikan angan kosong kepada si sakit.

Baru dua hari pokcik kongsikan tentang tipu daya jin yang amat licik. Kisah yang dikongsikan itu berkenaan dengan seorang hamba Allah yang dikatakan menghidap penyakit batu karang. Heran jugak ye sebab yang dikatakan batu karang itu boleh bergerak pulak ke sana sini ye..


Nak lagi best apabila nak maiii jumpa pokcik elok jaa jin tu jadi baik. Pandai pulak berlakon. Padahal kawan tu masa di hospital meraung sakit. Siap menangis lagi. Tu satu hal. Jarum pun tak boleh nak masuk ke kulit. Jenuh cocok laa. Last sekali cucuk di bontot. kakkakakaka.

Elok sampai rumah pokcik pun elok saja dia duduk senyap saja. Baik laa kononnya. Memang pelakon yang hebat laa. Hihi. Itulah antara permainan mereka. Licik dan sangat halus. Elok pulak dua hari lepas pokcik kongsikan pasal seorang sahabat yang mengikut kawannya berubat. Macam tu jugak dia main-main.

Kesian betul perawat tu dimainkan oleh jin. Bab nak kenal Islam kaa bukan mungkin jadi isu yang sensitif. Ada kata jangan dok kacau jin Islam. Tak baik. Jadi pokcik tertanya-tanya jugaklah dalam hati. Kalau orang Islam maiii dok kacau rumahtangga kita sampai bercerai berai boleh biarkan kaa. Bagi pokcik mudah saja tak kira Islam atau tak, maiii ganggu sehingga tergendala urusan, sehingga cerai berai, sehingga orang nak solat pun susah, sehingga dok baring saja nak buat apa pun tak boleh, sehingga dengan asbabnya boleh menyebabkan kematian maka tak kira jin Islam kaa jin kafir kaa memang wajar diberikan pengajaran.

Bab pengajaran tu biarlah atas perawat yang berkenaan sebab matlamatnya cuma satu iaitu pesakit sembuh dengan izin Allah atas usaha perawat yang berkenaan. Mungkin ramai yang tak setuju dengan pokcik. Tak paa xdak masalah sebab pokcik tetap hormat cara apa pun selagi tidak mensyirikkan Allah.

Buat laa cara mana pun cuma jangan tenggelam dalam khayalan sendiri, jin dok bergolek gelak kentang. Kita dok seronok dalam angan-angan dan khayalan. Sebab tu bagi perawat yang baik pada pendapat pokcik, depa buat saja. Sembang perkara kedua. Janji pesakit Alhamdulillah. Pokcik lebih suka buat perkongsian dan bukannya bersoal jawab pada status orang. Inilah cara pokcik. Nak tunggu pokcik copy paste sangat susah laa. Sebab tu kalau pokcik kongsikan memang panjang dan silap-silap kena hack pulak kalau ada yang tak puas hati dengan cara pokcik.

Apa pun moga kita semua peroleh kemenangan di dunia dan akhiran dan selamat daripada fitnah kehidupan,  fitnah kematian, fitnah kubur, fitnah hari akhirat dan fitnah dajjal. Maaf sekali lagi andai ada terkasar bahasa. Walaupun perit tapi pokcik nyatakan juga pandangan pokcik. Pokcik tak kata pokcik betul tapi kadang kala kita kena bangun daripada lamunan dan kembali ke alam nyata. Sekian perkongsian pada kali ini. Salah silap mohon dimaafi kerana pokcik pun bukan orang yang sempurna dan masih jauh jika nak dibandingkan dengan para sahabat di luar sana. Wallahua'lam. Salam hormat.