Tuesday 4 April 2017

DITIPU OLEH PERAWAT

Image result for assalamualaikum image
Al kisah, baru-baru ni pokcik piii ke rumah sahabat pokcik sambil berjalan-jalan sambil nak menonton Sepahtu. Hahhahahaha. Astro pokcik buat hal. Hihi
Sambil dok tengok tv macam-macam laa cerita keluar. Antaranya bomoh cari makan. Pokcik cuma sampaikan apa yang disampaikan oleh sahabat pokcik sahaja dan tidak menokok tambah walaupun satu ayat apa yang diperkatakan olehnya. Biasalah jerat tak akan lupakan pelanduk, hanya pelanduk akan lupakan jerat.

Alkisah, pokcik pernah usahakan ibunya. Biasalah orang tua lama ni macam-macam yang depa amalkan masa usia muda. Mungkin bagi depa ia suatu keperluan masa tu. Tapi bukan itu yang pokcik nak ceritakan. Katanya dahulu dia tak kenal siapa-siapa sekiranya berhadapan dengan masalah mistik ni. Ikut orang cakap sahaja laa. Orang kata kat situ ada perawat maka ke situlah hala tujunya.

Katanya tiap kali dia pergi dia akan membayar 1K. Dah terdesak dan tak tahu ke mana nak pii maka terpaksa juga laa membayarnya. Sehinggalah dia dah habis 9K setelah sembilan kali pergi maka pada suatu hari dia terdengar seorang pengusaha kolam ikan yang kerugian lebih 100K angkara bomoh ni barulah dia stop pergi ke situ.

Menurut pengusaha kolam ikan tu, bomoh tu bekerja sebagai jaga atau pengawal kolam ikannya pada waktu malam. Lama-kelamaan orang kurang datang ke kolam ikan berbayarnya kerana ikan begitu kurang. Rupa-rupanya si bomoh ni menangkap dan menjual kesemua ikannya terutama yang di dalam sangkar sementara nak dilepaskan ke kolam utama. Adesss parah. Apabila disiasat maka barulah kebenarannya diketahui dan si bomoh ni rupa-rupanya seorang penagih dadah.


Tidak hairanlah katanya walaupun dah habis 9K, bomoh tu tak segan silu untuk datang ke rumahnya untuk minta rm80 walaupun dah tak berubat dengannya. Antara kenangannya dengan bomoh di Indera Mahkota 2 tu ialah jin bomoh tu datang dalam bentuk nyata menyerupai orang yang dikatakan menyihir emaknya tu. Apabila ditegur ternyata jin itu tidak bersuara dan hanya lalu lalang di hadapan dia dan emaknya tu.

Namun begitu, masalahnya tidak selesai-selesai kerana bomoh tu dikatakan akan menghantar jinnya untuk mengganggu sebaik sahaja mereka pulang ke rumah. Dah habis 9K barulah dia berjumpa dengan pengusaha kolam ikan tu lalu diceritakan perihal bomoh berkenaan. Macam-macam no pengalaman mangsa penipuan permainan bomoh seperti ini. Entah banyak mana lagi si mangsa yang pokcik tidak ketahui. Kisah ini pun diceritakan kepada pokcik sebab pokcik kenal dengannya. Entahlah. Dunia-dunia. Macam-macam sandiwara.. Moga berjumpa lagi. Salam hormat semua.