Thursday 15 June 2017

SAKA PONTIANAK

Image result for assalamualaikum image
Kebetulan ketika kisah ini ditulis di Kuantan tak dak elektrik. Katanya malam ni baru ada. Tudia aih. Jenuh berjimat laa handset pokcik satgi tak boleh nak charge. Dok saja ni tulis piii laa kot no mohong-mohong. Baiklah kali ni sementara ada saki baki hayat bateri pokcik maka pokcik nak kongsikan perihal tipu daya setan.

Bab tipu daya dan helah ni dah jadi makanan depa laa. Kalau tak tipu tak pulak kita panggil setan tapi al Amin sebagai mana gelaran yang diberikan oleh penduduk Mekah terhadap junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w. Nak dijadikan cerita, pokcik ada menubuhkan group telegram. Dalam tu hubungan kami begitu rapat biarpun ahlinya tidak laa seramai mana.

Nak dijadikan cerita, dalam tu ada seorang hamba Allah. Dia selalu berceritakan tentang kehebatan jin. Jin tu terer, jin ni terer. Mungkin pada masa tu dia masih di bawah pengaruh jin tanpa dia sedar. Suatu hari saya dan tuan Langit KeTujuh bercadang untuk menampilkan diri jin tu yang sebenar. Dok main sorok-sorok pastu dok gunakan hamba Allah ni sebagai tempat untuk mereka menunjukkan depa terer.

Setelah perancangan teliti dibuat, saya dan tn langit ketujuh mula provoke beliau. Mula-mula suasana nampak dalam kawalan. Kami teruskan dan akhirnya jin tu mula menampakkan diri yang sebenar. Haaa makan bodoh bangang laa kami dan sahabat yang lain yang tak tahu menahu tentang perancangan kami. Ayat yang memang tak boleh lupa ialah, Hoiiii manusia bodoh... Hihihi dia tak tahu dia yang bodoh sebab kami dah berjaya menampilkan diri dia yang sebenar.

Apa pun selepas itu hamba Allah ni pm saya selepas dia sedar dan dia sendiri terkejut dengan apa yang dia taip dalam group tu. Dia berjanji akan piii berubat. Alhamdulillah kurang-kurang usaha kami yang pertama dah berjaya. Setelah berubat dia katakan dia dah bersih sepenuhnya. Bagoihhh laa. Pokcik pun suka kalau semuanya dah selesai. Bukannya pokcik dok terkejar-kejar orang suruh maiii berubat dengan pokcik. Pokcik lebih suka orang lain yang ikhtiarkan.

Suatu hari, pokcik menyatakan hasrat nak ke KL. Piii sana pun nak berjumpa laa dengan ahli group yang lain. Santai-santai katanya. Hihihi. Pada hari yang ditetapkan pokcik pun bertolak ke KL bersama seorang sahabat yang juga seorang ustaz. Santailah kami dok borak sakan dengan tn langit ketujuh. Dalam pukul 10 lebih kot hamba Allah ni bagitau dia pun sampai. Dia datang bersama anaknya yang masih kecil.

Tn langit ketujuh turunlah membuka pintu. Depa naik ke tingkat atas bersama-sama. Sesampainya di muka pintu dia ternampak pokcik. Sungguhpun dia tak kenal pokcik tetapi jarinya terus menunjukkan ke arah pokcik sambil mengilai. Hilaian pontianak yang sangat menakutkan. Hihihi. Haritu kata dah ok. Awat pulak dia mengilai sebaik sahaja nampak pokcik. Kenaiii pun tak. Kakakkakakkaka.

Dia terus mengilai. Hilaian pontianak ni sangat merdu tapi menakutkan. Dia suruh pokcik balik kerana tak suka tengok muka pokcik. Macam tu pun ada. Dia kata pokcik ke situ untuk memisahkan dia dengan hamba Allah ni. Aih takdak niat pun. Dia maiii pun bukan nak berubat tapi nak bersembang dan kenaiii dengan pokcik. Hihihihi. Macam-macam jin ni.

Disebabkan bising, tn langit ketujuh pun karate dia. Terus senyap. Senyap laa buat sementara waktu. Tak lama kemudian sahabat yang lain pun tiba. Makin meriah laa suasana. Kami pun berpakat nak karate jin yang ada pada sahabat tadi. Elok saja dia duduk, dia mengilai pulak dah. Macam tau-tau saja. Hihihi. Tadi dia senyap sebab kena karate ngan tn langit ketujuh. Macam budak takut kena raging laa. Dok senyap tapi bukannya lari.

Kami pun proses ramai-ramai. Dia pun mula lemah. Dan akhirnya mula nak bercerita. Katanya dia kepunyaan jiran laa. Dia maiii daripada pak sedara laa, mak sedara laa, tok laa. Semua keluar. Semua yang keluar dari mulut tu semuanya bohong. Dia juga mengaku nak peluk Islam dan bertaubat. Siap mengucap bagai. Hihihi pastu dia kata, bagoihh no dia dah Islam. Dia nak piii dah katanya. Alhamdulillah. Sukalah kami sebab dia kata sukarela nak keluar.


Nak begitu, kami saja laa nak tengok dia. Sambil tu sempat laa kami minum-minum dulu. Penat dok bersembang ngan pembohong besar ni. Selesai pekena rokok daun dan minum sikit kami panggil pulak dia. Dia turutkan saja. Kali ni lapisan demi lapisan sahabat buka. Kalau tak salah, sampai lapisan kelima dia mengilai. Hahahahaha semua kena bodoh dengan aku katanya. Hihihi dia tak tahu bahawa kami nak minum dulu baru nak layan balik. Adoiii.


Kali ni saya minta izin kepada tn langit ketujuh untuk membakar makhluk tu dengan izin Allah. Alhamdulillah maka dalam video yang kawan saya ambik nampak jelas asap keluar dari kepalanya. Alhamdulillah selesai. Semua pun check lagi untuk memastikan semuanya dah clear. Alhamdulillah tiada kesannya lagi. Selesai laa ikhtiar yang dilakukan oleh pokcik, tn langit ketujuh dan dua orang sahabat yang lain. Alhamdulillah hamba Allah ni tidak bukan-bukan lagi. Dia tidak lagi bermimpi bukan-bukan dan tidak juga memuji kehebatan jin. Alhamdulillah...