Monday 18 May 2020

MENGISLAMKAN JIN

Assalamualaikum

Sahabat yang dihormati;

PENUTUP KISAH PELANGI SENJA

Alhamdulillah segala puji bagi Allah, Tuhan Sekalian Alam yang memanjangkan usia kita buat sedetik lagi. Sebenarnya apabila disebut bulan puasa, apa yang terlintas dalam fikiran kita sudah tentu tidak akan berlaku gangguan jin. Kita jangan lupa bahawa jin juga diciptakan oleh Allah agar beribadah kepada-Nya. Jadinya jin akan tetap mengganggu terutama jin yang terikat dengan perjanjian.

Bagi ahli group Encik Omar sudah tentu tertunggu-tunggu akan kesudahan kisah yang diceritakan oleh sahabat group tentang kisah mistik yang dialami oleh dirinya, kakaknya, serta ahli keluarga dan neneknya sebanyak 18 episod. Pokcik dengan secara sukarela akan membuat penutup bagi kisah beliau dan menceritakan serba sedikit tentang pengalaman pokcik mengenali beliau. Bagi ahli group pokcik, mereka sudah membaca coretan beliau tetapi ini coretan pokcik pula tentang bibit-bibit perkenalan kami sehinggalah ke saat ini.

Pokcik namakan hamba Allah ini sebagai Zila ( Bukan Nama Sebenar ). Sebagaimana yang semua maklum, pokcik membuka group mistik dalam FB, Telegram dan Whatsaaps dahulu. Zila mula mengenali pokcik melalui group yang pokcik tubuhkan. Pada mulanya beliau hanya senyap dan jarang untuk berkomunikasi namun setelah semakin mengenali ahli dalam group maka beliau sudah mula bersuara. Kemungkinan besar, beliau mula bersuara kerana ketegasan pokcik yang akan mengeluarkan sesiapa sahaja yang menimbulkan ketegangan dalam group.

Ramai pesakit dan perawat mistik yang pokcik masukkan dalam group berkenaan. Lama-kelamaan perasaan segan sedikit sebanyak hilang kerana setiap ahli sudah mula rapat dan hubungan kekeluargaan mula muncul. Ramai pesakit yang berada dalam group berkenaan. Zila salah seorang daripadanya. Sampai sekarang pokcik ingat kesukaran si Zila untuk meletakkan gambar sebenar pada gambar profil tetapi akhirnya Berjaya juga. Dalam group itu, pokcik mewajibkan setiap ahli agar meletakkan gambar sebenar. Pokcik tak mahu ada dalam kalangan ahli yang berniat tidak baik dan sebagainya. Perawat yang dihubungi oleh mana-mana pesakit juga akan diketahui oleh pokcik selaku Admin group. Ini bagi mengelakkan sebarang penipuan.

Zila mula berbicara dan menyampuk ketika perbualan santai dalam group terutamanya berkaitan dengan posting pokcik. Suatu hari, pokcik melihat sesuatu kelainan dalam dirinya. Pokcik telah mesej kepada seorang perawat dan menyatakan maksud pokcik untuk PROVOKE gangguan yang berada dalam diri Zila agar keluar dan memunculkan diri. Alhamdulillah, gangguan itu muncul dan mula mengganas. Patutlah selama ini Zila sering bercerita tentang puteri dan kearah mengagungkan jin berkenaan yang dikatakan menjaga keturunan.

Setelah sedar daripada kerasukan, si Zila sudah mula boleh terima apa isi kandungan yang terdapat dalam setiap perkongsian pokcik dalam group itu. Setelah sedar ada sesuatu yang tidak kena dalam dirinya maka Zila mula mencari perawat. Usaha-usaha Zila diceritakan secara terperinci dalam 18 episod yang ditulis oleh beliau sendiri. Pada suatu hari pokcik bercadang untuk pergi ke Pusat Perubatan Bayu Annur di Bangi Selangor. Pokcik pergi ke sana dengan seorang sahabat pokcik iaitu Ustaz Samsul. Alhamdulillah perjalanan kami ke sana tiada sebarang rintangan dan dipermudahkan oleh Allah. Ramai juga sahabat dan perawat yang datang pada hari itu. Tiba-tiba Zila menelefon tuan rumah ( Cikgu Zul ) dan memberitahu beliau bahawa dia ( Zila ) tidak berjumpa tangga untuk naik ke pusat perubatan itu.

Cikgu Zul turun ke bawah dan menunggu Zila. Alhamdulillah, kata si Zila dia hanya nampak tangga itu sebaik sahaja Cikgu Zul turun menjemputnya. Entah pandangannya ditutup atau memang dia tak nampak tangga itu. Wallahua’lam. Setelah itu mereka berdua menaiki tangga menuju ke pusat perubatan. Mula-mula Cikgu Zul yang masuk dahulu dan akhirnya barulah diikuti oleh Zila. Sebaik sahaja ternampak pokcik, dia mula mengilai. Hilaiannya memang seperti Pontianak. Pada malam itu ramai juga usahakannya kerana kebetulan anak buah Cikgu Zul pun berada di situ.

Bermacam-macam cerita yang keluar dari mulut Zila. Semua cerita itu disampaikan dengan lancer sekali seolah-olah skripnya telah pun ditulis terlebih dahulu. Sungguh licik permainan jin. Setelah lebih kurang tiga jam berbual-bual dengan jin berkenaan, pokcik mengambil keputusan untuk bermohon kepada Allah dan membakar jin itu. Satu rakaman video telah dibuat oleh seorang sahabat iaitu Encik Amin. Dalam video itu jelas ternampak asap keluar melalui kepala Zila. JIn yang dikeluarkan itu pokcik niatkan dikurung di suatu tempat. Alhamdulillah selepas itu tiada lagi kejadian aneh yang berlaku kepada beliau pada ketika itu.

Tidak lama selepas itu, iaitu pada hari pertama Eidulfitri si Zila mesej kepada pokcik. Dalam mesej itu dia menyatakan bahawa dia berasa kurang senang setelah pergi ke salah sebuah rumah rakan/saudaranya. Ketika sedang berbual melalui messenger itu, tiba-tiba beliau merasuk dan memaki hamun pokcik. Tahulah pokcik bahawa si Zila telah dikuasai oleh jin ketika itu. Sebelum sempat pokcik usahakan Zila, jin itu lari terlebih dahulu. Lama juga pokcik tak mendengar cerita tentang jin yang lari itu sehinggalah pada suatu hari si Zila memberitahu arwahnya datang mimpinya.

Dalam mimpi itu Zila melihat neneknya dalam keadaan yang sangat menyeramkan. Badan neneknya itu kelihatan sangat kurus dan dia turut memakan ayam yang penuh dengan ulat. Keesokannya si Zila bermimpi lagi. Katanya dalam mimpinya itu si nenek pulang ke rumahnya di kampung lalu memakan binatang yang sudah mati dan berulat di bawah rumahnya. Neneknya itu memberikan bayi kepada Zila lalu tanpa sedar dia telah menyusukan bayi tersebut.

Pokcik mencadangkan agar si Zila mengadakan kenduri tahlil buat arwah neneknya apabila kisah mimpinya diceritakan kepada pokcik. Pokcik juga sering menasihati Zila agar mendekatkan diri kepada Allah agar gangguan dan sebagainya tidak lagi mengganggunya. Zila tidak lagi bermimpi akan arwah neneknya itu namun timbul pula kisah baru. Kali ini Zila sering bermimpi akan emak saudaranya pula. Dia mula bermimpi akan emak saudaranya terutama apabila dia bercerita tentang emak saudaranya tidak kiralah di mana sahaja. Setahu pokcik emak saudaranya itu merupakan seorang perawat.
Ketika gangguan daripada emak saudaranya berlaku, pokcik sudah lama tidak membuka akaun FB pokcik. Jadinya pokcik tidak tahu sangat tentang gangguan yang berlaku kepada Zila. Entah macam mana saka yang pokcik kurung telah terlepas ketika itu. Mungkin ia berlaku kerana kelemahan dan kecuaian pokcik. Mungkin jin itu berdoa kepada Allah agar ia dilepaskan. Wallahua’lam. Tiada sesuatu pun mustahil dengan kehendak Allah. Baik atau buruk doa kita, semuanya dalam pertimbangan dan atas kehendaknya. Namun kita harus ingat bahawa, hanya ada dua sahaja tempat yang harus dituju sama ada SYURGA atau NERAKA.

Gangguan demi gangguan dialami oleh Zila terutama sekali setelah beliau mula bekerja namun beliau hanya mampu berdoa dan berserah kepada Allah. Apa pun, semua yang terjadi semuanya atas jalan yang ditetapkan oleh Allah. Suatu hari pokcik membuka kembali akaun ini dan kesempatan ini digunakan oleh Zila untuk menghubungi pokcik. Lihatlah perbualan pokcik dengan Zila pada hari ini dan semoga sahabat semua lebih memahami.  Bab gangguan daripada mak saudaranya itu abaikan kerana jin tak boleh mengapa-apakan manusia tanpa seizin Allah. Mudah-mudahan dia insaf dan kembali ke jalan Allah.

PERBUALAN POKCIK DENGAN ZILA SERTA PENDAMPING YANG MENGUASAI DIRINYA ADALAH SEPERTI DI BAWAH

Zila : Assalamulaikum pokcik Sy sebenarnya dh lama menanti pokcil muncul kembali Dan sy berhajat untuk berubat dngn pokcik sekali lagi... Begini al kisahnya Sebelum ni sy pernh bagitahu pokcik perihal sy kerap kali ber mimpi pasal mak saudra sy . Yg tu x pelik sangt pokcik Yg jd aneh dn ganjilnya bila sy dh mula bekerja, sy rasa mcn di ganggu kat tempat sy bekerja...

Contoh sy tngk oder masuk air coco cola Lps tu sy tngk resit pn sama Tp hakikat nya customer oder air milo Jd sy selalu salah buat air dn sebagainya. Begitu jgk lh kalau sy yg ambik kauter order...sy tngk duit dlm laici xde. Sy cakp kat meneja Bila meneja buka ade je duit... Situasi sy bnyk yg ganjil bila sy di tmpat kerja.. Kalau kat rmh xde apa yg pelik pn yg jd kat sy... Ok sy ringkas kn cerita Masa pkp bermula Sy ada suarakn hajat nk berubat dngn ustaz kat tmpat sy tinggal sekarng ni Masa tu pokcik dh of fb sy sy tak tahu nk minta tolong dngn siapa lagi..sbb sy rasa jin mak saudara menganggu sy.

Lps tu sy cakap kat kak siti sbb sy selalu bersembang dngn dia,selalu cita kat dia pasal mimpi mak saudra tu.. Jd kak siti nk bantu sy nk tolong cakp kat ustaz. Tiba2 sy kerasukan dn marah pada kak siti sbb sy xnk berubat dngn ustaz tu... Bila sy kene rasuk tu kak siti dh ketakutan dn dia call ustaz tu datang... Bila ustaz datang sy kenal kn diri sebagai putri cempaka sari Pengjaga dri keturunan yg telah lama jaga sy Tp ustaz tu x buat apa pn sbb dia x berjaya pulih kn sy..dia dh bc surah2 al quran Dh buat air tawar Sy tetap mcn tu jgk dok menyembng je. Sy cakp kat ustaz tu lama kan kau x nampak aku Sbb aku kene kurung kat pokcik Selepas tu Dia tinggal mcn tu je dn terus berlalu pergi..

Cuma dia bekalkn air tawar agar sy minum Sbb katanya melibat kn saka yg sekian lama nya Jd kalau nk berubat kene panggil semua ahli keluarga yg terlibat.... Dn dia cakap dia x mampu nk merawat sy sorang2 Dia perlu bergabung dngn 2 3orng perawat lagi. Sy x tahu bila ia kembali semula sbb xde apa2 tanda pada sy Ada jgk sy mimpi baby Tp jarang2 lh sbb selalu sy mimpi mak saudra ... SeLps tu sehari sebelum pokcik muncul kembali Sy mcn x senang duduk Sy berdebar Rasa nk merasuk Betul2 rasa mcn nk merasuk Nk mkn dn berckp pn x boleh,kalau sy brckp rsa mcn nk kene rasuk je Sy diam baring jer. Gelisah 1hari Sambil2 sy doa jngn lah jd apa2 kat sy sbb xde perawat dh yg sy kenal Ustaz tu pn dh balik kmpung Sy dok trfikir sorang2 sy pernh rasa perasaan ni bila nk jumpa pokcik dahulu

Kali ni sy rasa sekali lagi... 1hari sy berlawan dngn perasaan Akhirnya keesokan harinya pokcik muncul kembali dan tag nama sy Huh berdebar jantung sy..gelisah x sedap hati sngt2 Aura pokcik buat sy gelisah dn x senang duduk... Sy sekali lagi berlawan dngn perasaan diri.... Lama2 tu ok... Sy kn dh ada kawan dngn kak siti guard kat tmpat sy tinggal ni Jd selalu lh sy datang bersembang dngn dia. Hinggalh bos kak siti datang bertandang jgk sbb pkp kn dia boring jd datang nk berborak ramai2 lah kat sana... Tp kali pertama sy nampk P.0 dia seakan nk menjauhkn dri sy Sy nmpk dia mcn gelisah, Dn x pernh nk pndang ke arah sy. Nk bersembng jauh sekali, pndang sy x nak...sekejap dia ckp k pergi situ sini Mcm ayam berak kapur dh...5 6x jumpa x pernh 1kali dia pndang ke arah sy.... Sy ni ok je tngk dia.

Hinggalah pada suatu hari dia berborak dngn kak siti pasal dia selalu jgk boleh nmpk hantu,katanya orng lain kata tu tempat keras dia ok je x rasa takut..dia berborak x sampai 5minit,sy jdi batuk dngn kuat dan akhirnya Sy merasuk lagi.. Tp merasuk santai2 je sbb nk bersembang dngn bos kak siti buat kali ke2 sempena pkp ni Sy kene rasuk Sy perkenal kn dri penjaga dri keturunan bernama putri cempaka sari kepada P.0. Sy pn cakap kat P.O yg dia pn ada penjaga keturunan bernama putri sakdong...sy cakp kat dia,p.o selalu x boleh pndang sy kn sbb bila p.o pndng je sy,p.o akan kepanasan ..

 Dia jawab ya sbb tu dia melarikn dri dri sy sbb dia x boleh duduk dekat sy panas ..dia jadi kepanasan bila sy ada Maka terjdi lah sesi sembang menyembng sbb p.O pn x pernh tahu yg dia ada penjaga juga yg bernama putri sakdong Lps tu yg lain nya turut bertanya sy soal masaalah diri dn sebagainya.. Lps semuanya dh berpuas hati dn x mahu menyembng lagi ,sy minda undr diri untuk pergi...dn memberi salam Sy pn sedar..P.O terus berlalu pergi Sampai sekarang dia masih x dpt nk pandang sy... Jd baru lah sy sedar yg sy benar2 ada gangguan .

Oh lupa nk cakap masa sesi perbualan tu sy mention jgk nama pokcik Yg putri cempaka sari takut akan kehadiran pokcik kembali..... Tp pelik jgk senang2 pula dia nk dedah kn indititi dirinya Sy keliru jgk Sebenarnya Tp tu lah pokcik mainan jin mcn2 kan Dia kata dia hadir sbb sy sering di ganggu oleh jin mak saudra sy Yg pelik2 terjdi kat tempat kerja pn katanya angkara jin mak saudra Tp mls nk layan sb b x sahih pn . Sebenarnya Dari awal2 pokcik muncul sy nk pm pokcik persenal Tp entah lah jd tertangguh selalu Sy benar2 nk berubat dngn pokcik sekarang ni Dngn seikhlas hati nurani sy nk buang Dn pokcik lah satu2nya orng yg sy kenal untuk berubat... Jd boleh tak pokcik bantu sy .. Sy benar2 x mahu ada kaitan dngn makluk gaib...
Omar : Waalaikumussalam.... Ni bukan puteri tu. Mungkin ada gangguan di tempat kerja atau mak saudara tu

Zila : Sy kerja kat mcd alamanda Baru 4 5bulan
Omar : Oooo

Zila : Boleh ke pokcik bantu sy
Omar : In shaa Allah.. Kena sejak kerja situ,kan

Zila : Sejak masuk kerja Jd bnyk yg salah Bila kat tmpat kerja sy letih penat dn mata mengntuk..menguwap je bepuluh kali... Pokcik mu kenal dok aku ni sapo,, Aku lamo doh nati mu hadir. Mu xsoh tolong nate ila ni. Nati ila celako gi cito hal aku ko mu. Nate ila aku bunuh mu. Ila jahat. Ila bodo. Nate ila mu cito habis ko pokcik. Pokcik mu jngn masuk capur doh uruse aku. Nate ila bodo. Bkpo gi cito hal aku ko dle group. Kisoh aku tu bodo. Aku x suko ore tahu hal aku. Capur urusan aku
Omar : Dah laa.. Pergi je laa.. Jgn ganggu dia.

Zila : Mu bo pokcik capur hal aku
Omar : Tak ada siapa nak kat kamu.

Zila : Aku mari sebb dio kno ganggu ko jin mok daro dio. Aku hadir sbb dio kno ganggu. Ko jin mok daro dio. Aku penjaga dio. Aku hadir saat dio dle kesusohe
Omar : Lepas ni biarlah Allah jaga dia.

Zila : Mu xdok masa tu pokcik Mu tutup akuan fb Sian ko ila kno ganggu. Sian ko ila pokcik
3tahun mipi mok daro dio sajo. Aku hadir. Aku hadir nk bantu dio
Omar : Aku Laknat kamu dengan laknat Allah kalau kamu tak keluar sekarang.. Allahu akbar

Zila : Mu xsoh laknat aku lah. Aku pn nk beruboh jgk
Omar : Aku Laknat kamu dengan laknat Allah kalau kamu tak keluar sekarang.. Allahu akbar

Zila : Aku nok masuk islam pokcik. Aku nok masuk islam. Sian ko ila Ila hari2 berdoa untuk aku
Omar : Kalau nak masuk Islam,baik kamu mengucap dua kalimah syahadah

Zila : Dio nok aku masuk islam
Omar : Alhamdulillah kalau kamu nak masuk islam

Zila : Hari2 tiap2 mlm ila berdoa ko aku. Aku sedih. Dio ikrar pemutus saka. Aku dngr dngn sayu hati
Omar : Mengucap dua kalimah syahadah sekarang

Zila : Aku tahu dio x mahu doh ko aku. Aku tahu dio x kan terima aku kembali. Bantu lah aku pokcik
Omar : Hanya Allah sebaik-baik penjaga

Zila : Aku rela masuk islam
Omar : Baiklah kalau gitu. Ikut pokcik

Zila : Baik lah pokcik Dngn nama alllah aku bersumpah
Omar : Ikut kata pokcik sekarang

Zila : Aku ingin masuk islam. Demi ila dn allah. Ajar lah aku pokcik. Aku x pndai nk ucap. Aku bodoh
Omar : Aku naik saksi bahawa tiada tuhan yang layak disembah melainkan Allah

Zila : Adakah allah akn menerima aku Aku nk pergi kat mana pokck Aku x boleh di kayagan Kern keluarga aku kafir
Omar : Aku naik saksi bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh Allah. Kamu boleh pergi ke Mekah
Utk beribadah. Allah akan menerima taubatmu

Zila : Aku naik saksi bahawa tiada tuhan melainkn allah Dn aku bersaksi bahawa tiada tuhan yg layak di sembah melain kan allah. Aku nk pergi mana pokcik
Omar : Alhamdulillah

Zila : Aku xde kawan. Aku xde tempat tinggal. Aku jin kafir
Omar : Sekarang kamu dah Islam.. Jadi kamu kena keluar dari Ila

Zila : Aku putri kayagan Tp tiada agama
Omar : Demi Allah pergilah kamu ke Mekah. Ada masjid jin di sana. Ramai golongan jin Islam di sana

Zila : Baik lah pokcik aku akn keluar Tp boleh ke aku datang kembali Bila ila dlm kesusahan Aku janji Aku tolong tmpa harap di balas
Omar : Allah Maha Pengampun dan Penyayang

Zila : Biar lah aku berbakti Dn mencari kebaikan. Aku x tahu jalan pergi ke mekah
Omar : Tak boleh... POKCIK akan usahakan Ila. Allah akan bantu dia..

Zila : Pokcik aku betul2 sayang pada ila. Demi allah
Omar : Baiklah pokcik akan doakan dan beri jalan kamu ke sana

Zila : Aku akn jaga dia Tmpa harap di balas
Omar : Keluarlah dari ibu jari kiri Ila
Sekarang kamu dah Islam
Berdosa besar kalau kamu mengganggu sesama Islam

Zila : Aku tahu pokcik baik Aku dh tngk memori masa pokcik Hanya allah yg tahu Kau adalah hamba allah yg mulia Sbb itu aku takut pada mu
Omar : Bersedialah...

Zila : Aku sedia untuk pergi. Walaupn hati aku berat. Aku sedih
Omar : Wahai hamba Allah. Moga syurga tempatmu

Zila : Aku sayang dia. Aku ingin jaga dia. Boleh ke pokcik beri aku masa
Omar : Aku aku hantar kamu ke Mekah sekarang..

Zila : Aku x sanggup berpisah dngn ila. Bg aku masa 1hari
Omar : Hanya Allah sebaik-baik pelindung

Zila : Aku ingin menunjuk kn diri ku yg sebenarnya
Omar : Bersedialah wahai Hamba Allah

Zila : Boleh ke pokcik Aku ingin wktu sehari
Omar : Tak boleh...

Zila : Xpe lah pokcik Aku reda. Kalau itu yg pokcik mahukn dari aku
Omar : Dengan kalimah syahadah. Keluarlah kamu wahai Hamba Allah yang mulia

Zila : Adakah jin lain akn menbantu ku
Omar : Ya

Zila : Aku tersekat pokcik. Bantu lah aku. Masih x dpt aku cari jalan keluar. Bantu lah aku wahai hamba allah yg mulia
Omar : Keluarlah dari ibu jari kiri. Pokcik dah bukakan jalan
Alhamdulillah
Assalamualaikum

Zila : Assalamualaikum pokcik Terima kasih Aku dh nmpak jalan keluar yg bercahaya. Terima kasih bantu aku
Omar : Waalaikumussalam.. Alhamdulillah segala puji bagi Allah

Zila : Aku harap Aku dapat jalani islam
Omar : In shaa Allah, wahai Hamba Allah yang mulia
Pergilah
Assalamualaikum

Zila : Banyak yg aku pelajari dari tulisan kamu Assalamulaikum Selamt tinggal Hmba allah yg baik
Waalaikumussalam Izikan aku pergi sekarang ye
Omar : Waalaikumussalam.. Selamat jalan wahai Hamba Allah yang mulia
Silakan

Zila : Pokcik ok Sy dh sedar. Menangis2 dh sy
Omar : Alhamdulillah
Segala puji bagi Allah
Dia dah pergi dgn memeluk Islam
Bersyukurlah

Zila : Alhamdulillah Nasib baik dia dngr kata pokcik T.kasih bnyk2 pokcik sbb bantu sy
Omar : Alhamdulillah segala puji bagi Allah

Zila : Tu lah syukur sngt2 Lebih elok begitu
Omar : Ya...

Zila : Mudahan dia dpt cari dn belajr agama islam
Omar : Dia ke Mekah. Alhamdulillah
Syukurlah kepada Allah

Zila : Syukur sngt2.. Harap dia selesa kat sana
Omar : Aamiin

Sekian perkongsian pada kali ini. Salam hormat semua. Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.