Thursday 7 May 2020

HANTUK KEPALA PADA KERUSI

Assalamualaikum


Sahabat yang dikasihi;

Apa khabar semua. Macam mana dengan puasa setakat hari ini.? Moga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan tenang dan amalan kita diterima oleh-Nya. Berbalik kepada kisah pada kali ini. Encik Omar akan kongsikan kisah tentang kerasukan pada bulan puasa. Banyak posting dalam beberapa group asyik bertanya, adakah kerasukan berlaku pada bulan puasa. Pokcik buat tak Nampak sahaja posting sedemikian. Ada yang betul-betul nak bertanya tetapi tidak kurang yang ingin menguji sahaja.

Kes ini berlaku dua hari lepas sebenarnya. Sepertimana yang pokcik beritahu sedikit sahaja baru-baru ini, iaitu pada pukul 12.26 minit pagi, pokcik telah menerima panggilan telefon daripada seorang sahabat pokcik. Pokcik namakan sebagai Rina. Menurut Rina, anaknya meminta tolong mencari sesiapa yang boleh ikhtiarkan isteri kawannya yang sedang merasuk.

Rina terus teringat akan pokcik dan tanpa teragak-agak terus menghubungi pokcik. Rina juga telah menghantar video kerasukan yang berlaku kepada hamba Allah itu. Maaf pokcik tidak dapat sertakan dalam posting ini kerana hamba Allah itu tidak memakai tudung. Macam menari pun ada si sakit itu. Kasihan juga kepadanya. Nak cari di mana agaknya perawat pada waktu begini? Tambah-tambah lagi pada musim PKP ini bolehkah perawat hadir ke rumah pesakit dalam waktu itu?

Menurut Rina lagi, dia sudah banyak kali juga berubat tetapi asyik berulang sahaja. Biasalah… Masih belum berjodoh atau pun berjodoh dahulu dengan bomoh atau perawat temberang.. Hahahahaha. Jangan marah sebab pokcik banyak sangat kisah bomoh temberang yang diceritakan oleh pesakit kepada pokcik. Hihihihihihih.. Baik kita lanjutkan cerita….


Ada peristiwa lucu sebenarnya ketika mesej pokcik bersama dengan Rina. Hahahahaha. Rina pada mulanya menghantar video dan gambar si sakit kepada pokcik untuk dilihat. Ketika video itu dihantar, Rina bertanya kepada pokcik, tak bahayakah sekiranya gambar dan video itu ada dalam handphonenya.. Pokcik yang suka menyakat memang kata bahaya. Hihi. Jadinya Rina terus memadam kedua-duanya padahal pokcik minta dia padamkan bahagian dia sahaja. Adooiiii.. Kena hantar semula video berkenaan dan pokcik terpaksa tunggu lagi…

Akhirnya pokcik dapat semula video berkenaan. Pokcik terus berdoa dan berusaha. Nak tunggu buat apa lagi. Kasihan juga dengan si suami dan adik-berdik dan mungkin jiran-jiran mereka di sana. Alhamdulillah dia terus tumbang seizin Allah. Keadaan itu hanya kekal selama dua minit. Kali ini dia mula duduk dan menghantukkan kepalanya pada kerusi. Waaaaaa makin ganas….

Pokcik mula terfikir bahawa ia berkaitan sihir. Namun hanya Allah Yang Maha Mengetahui. Kali ini dia bertindak semakin ganas. Entah apa kekecohan berlaku di sana pokcik tidak tanya tetapi dikatakan bahawa seramai enam orang diperlukan untuk memegangnya. Macam menangkap kuda liar gayanya tu. Agaknyalah….. Alhamdulillah juga pokcik tak berada di situ dan doakan dari jauh sahaja. Kalau tidak, dengan pokcik sekali gamaknya dilambungnya… Maklumlah orang tua..


Apabila keadaan tak terkawal pokcik terus niat menghantar semula gangguan itu kepada tuannya. Si pesakit yang tadinya begitu agresif terus tumbang. Ketika ini pokcik memberitahu sahabat-sahabat dalam group FB pokcik bahawa pokcik akan tunggu sekiranya sihir atau jin dihantar lagi. Nampaknya penantian pokcik tidak lama. Lebih kurang sepuluh minit dia bangun semula. Kali ini pokcik memberi amaran akan membunuhnya sekiranya diizinkan Allah. Dia tak takut katanya.. Hahahahaha…. Sebenarnya itu psikologi jin sahaja. Orang kita kata SEMBANG BIKIN BIMBANG. Hihihi……Dah dia tersetuju, maka pokcik terus niatkan untuk membunuh jin berkenaan.

Kalau sahabat-sahabat dengar video ini, ketika inilah pokcik sedang berusaha membunuh jin berkenaan sebab dia kata tak takut mati.. Ketika ini dia mula menjerit kesakitan dan akhirnya sedar. Pokcik meminta dia minum air tetapi dia tak mahu. Jadinya pokcik hanya meminta si suami membasuh mukanya sahaja.


Ketika ini pokcik sedar satu perkara setelah pokcik scan dan dapati sudah tiada jin padanya. Adakah rumahtangga mereka bermasalah? Pokcik akhirnya tahu bahawa musim PKP ini dia terpaksa berada di rumah mertuanya. Sebelum ini, dia tinggal di rumah sendiri ketika suaminya pergi ke laut. Mungkin ada faktor tekanan selain daripada faktor jin yang mengganggunya. Bab jin satu perkara dan bab tekanan perasaan satu lagi perkara yang lain. Namun apabila ia bergabung maka meletuslah sesuatu perkara yang tidak diingini.

Teringat cerita sahabat kita si Pelangi Senja yang meminta pokcik tengokkan tunang sahabatnya. Ramai perawat dipanggil untuk datang. Tok sami Siam juga turut hadir untuk berubat tunang sahabatnya itu yang dikatakan dirasuk oleh Puteri apatah. Entah banyak mana duit dilaburkan kepada Sami Siam itu pada malam tersebut. Kesemua adik-beradik dan saudara mara membuat kutipan katanya. Si sami itu nak mandikan dia juga pada waktu yang dijanjikan nanti. Hahahahaha…


Nak dijadikan cerita pada malam itu pokcik scan dan pokcik nampak ia lebih kepada stress dan ingin menarik perhatian tunangnya. Pokcik meminta Pelangi Senja memberitahu sahabatnya itu bahawa tunangnya hanya ingin perhatiannya. Pokcik juga meminta dia mengugut untuk memutuskan tali pertunangan kerana tak sanggup lagi nak berdepan dengan jin itu.. Agak-agak apa jawapan si sakit? Katanya tiba-tiba puteri itu kata nak pergi dan tak akan menggangunya lagi.. Hahahaha.. Si lelaki terus mendesak dan memberitahu dia tak mahu mendengar jaminan jin dan dia tak percaya.. Akhirnya barulah si sakit mengaku dia menipu dan memohon maaf kerana terpaksa berlakon untuk mendapatkan perhatian tunangnya… Boleh gitu?

Entah sudah berapa ramai perawat yang datang berubat dan ditipu oleh si sakit… Nak salahkan siapa? Perawat atau pesakit berkenaan. Jawapannya sahabat-sahabat simpan sendiri mengikut pendirian masing-masing. Berbalik kepada kisah kali ini, kalau pokcik tak boleh detect bahawa gangguan itu sudah tiada seizin Allah, kemungkinan kejadian seperti di atas akan berlaku… Baiklah, sekian sahaja perkongsian pada kali ini.. Mungkin ada yang beranggapan doakan dari jauh ini kerja mudah tetapi kita kena ingat, sekiranya tiada jalan lain untuk keluarga si sakit berikhtiar maka kita kena pegang TANGGUNGJAWAB SEPENUHNYA.


Pesakit pun kenalah lebih jujur. Kalau ada masalah, bincang elok-elok. Jangan sampai jin mengambil kesempatan dan jangan sampai MANUSIA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB turut mengambil kesempatan atas kelemahan kita. Kalau dah bersuami JUJURLAH kepada suami dalam setiap perkara. Jika suami redha tidak mustahil kita boleh masuk ke mana-mana sahaja PINTU SYURGA ALLAH. In shaa Allah. AAmiin.. Moga berjumpa lagi. Salam hormat semua..


PERBUALAN SEBENAR POKCIK DAN RINA ( BUKAN NAMA SEBENAR ) ADA DI BAWAH..


[12:41 AM, 5/5/2020]

Rina:  Video tu yg br mlm ni
Omar : Ok xpe

Rina:  Mokcik delete
Omar : Ok. Jgn delete dua2. Adoiii

Rina: Hahahaha
Omar : Delete utk mokcik je la

Rina: Ok. Jap
Omar : Htr balik video tu

Rina: Yg ank hntr xdelete lg
Omar : Ok3. Ok

Rina: Pokcik klu ada apa2 pkmbngn pokcik bthu ea
Omar : Ok cuba suruh anak tanya.  In shaa Allah

Rina:  baring doh
Omar :Biar dia berehat

Rina: Ok..knp pokcik
Omar : Hantu le apa lagi. Mokcik nok ke. Nok anto ke mokcik pulop

Rina: Eeee. Pokcik ni. Nk tido dhlh. Takot
Omar : Ok. Assalamualaikum
Rina: Wslm

[1:07 AM, 5/5/2020]

Rina: Pokcik dia bgn smla hantuk kepala kat kerusi
Omar : Hai dia hantar balik. Mmmm kemungkinan  mainan sihir. Ok jap

Rina: Tulh. Ok
Omar : Ingatkan hantu biasa je. Ok jap

Rina: Allahuakhbar. Pg2 buta ni xpe ke. Mokcik takot
Omar : Xpe.. Ni sihir. Kemungkinan org tu hantar semula...

Rina:  Ok pokcik
Omar : Ok cuba tanya
Omar : Kalau dah sedar bagi air masak

Rina:  Td mengamuk...skrg dh lemah
Omar : Alhamdulillah

Rina:  Ok ok...tksh pokcik...td waktu mengamuk 6.org pgg dia...mmg kuat dia. Lps tu dia lemah. Ok..pokcik tksh
Omar : Sama2

Rina:  Slmt bersahur...hanya Allah dpt.mmbls budi baik pokcik..
Omar : Aamiin
Rina:  Aaminn

[1:43 AM, 5/5/2020]

 Rina:  Dia baring kejap je pokcik. Lps tu bangkit smla. Esk2lh plk
Omar : Xpe.. Kebetulannya pokcik free.. Jahat sgt ni. Mintak Namanya. Binti ibu

Rina:  Ok. Nora binti lijah
Omar : Ok


[2:09 AM, 5/5/2020]

Omar : Ok.cuba tanya mcm mana sekarang
Rina:  Jap. Ktnya sakit. Sblm ni x bckp

Omar : Sekejap pokcik Tarik
Rina:  Ok


Omar : Tanya sekarang
Rina: Tarik apa bu. dia ckp ni. menjerit skali. aku nok. takleh balik dia cakap

Omar : Hihi...Suruh dia mengucap.. cakap dia kalau tak, pokcik akan ikhtiarkan bunuh dia. Tanya dia nak keluar ikut mana
Rina:  Ok. tak duduk diam. baring tapi nk bangun sokmo lepas dia ckp takleh balik takdi

Omar : Tanya dia nak keluar ikut mana, pokcik tolong
Rina:  Ok pokcik..dia x jwb lg

Omar : Pengsan dah ke
Rina:  Dia x bthu nk klua ikut mn tp dia jwb xtakut

Omar : Ok. Ok sekarang ambil air masak baca fatehah tiga kali. Minum dan basuh muka
Rina:  Ok. Xnk minum...nk mkn nasi...sdgkn mkn nasi dh byk

Omar : Basuh muka dia
Rina:  Dah

Omar : Cuba suruh dia mengucap. Nampak xde apa dah tu
Rina:  Ok jap. Pokcik ngeleng kepala..xnk ngucap

Omar : Dia je tu...
Rina:  Ok..

Omar : Ada masalah dgn suami dia ke
Rina:  Xthu

Omar : Nampak xde apa dah. Tekanan saja
Rina:  Tp suami dia bthu dr sblm kawin dia mcm tu. Lps kawin makin teruk. Ok

Omar : Kalau sebelum kahwin xkan dia nak. Ada masalah rumahtangga juga ni. Pokcik nampak dia stress saja kini

Rina:  O ye ke. Ok...
Omar : Mungkin kurang kasih syg. Dia buat apa sekarang ni

Rina: Suami dia ke
Omar : Suami dia kerja ke

Rina: Kerja..nelayan laut dalam
Omar : Ooo

Rina: Sekali tinggal lama...
Omar : Sekarang si sakit buat apa. Tu ckp mcm nak perhatian pun ada. Sebab pokcik xnampak dah bab gangguan

Rina: Pkp ni xkejelh pokcik
Omar : Maksudnya sekarang si sakit berehat ke apa. Dia baring ke. Kalau xmakan layankan aja

Rina: Jap nk tnye
Omar : Habis dah bab gangguan. In shaa Allah

Rina: Alhamdulillah
Omar : Cuba tanya dia buat apa sekarang

Rina: Si sakit ckp nk tido
Omar : Eloklah. Xde dah bab tu

Rina: Ok..tdo
Omar : Sekarang ni tugas suami dia pulak. Maksudnya kena jaga laa bab hubungan dll

Rina: Isteri dia ke.  Ok....tksh pokcik
Omar : Sama2

Omar : Assalamualaikum
Rina: Wslm


[10:19 PM, 5/6/2020]

Omar :  Assalamualaikum mokcik.. Apa cerita budak tu. Suaminya dok ambik perhatian lebih dah kot no
Rina: Wslm...ank bthu dh x meragam...

Omar : Alhamdulillah. Kena bagi lebih perhatian
Rina: Betullh kata pokcik..dia stress dn nkkn perhatian. Pokcik xtido lg.ke...mokcik td tertido awal..

Omar : Ya. Last tu xde apa dah dia buat2 lagi. Xtido lagi. Pokcik check xdak dah.. Hihi
Rina: Betullh pokcik..sbb bila suami buat apa disarankn dia ok je tu.

Omar : Ya.. Eloklah tu... Budak lagi
Rina:  Yelh bdk sbb umo awal 20an..

Omar : Ya..
Rina : Klu mokcik buat gitu pening la aji🤭🤭🤭

Omar : Hahahaha. Jgn buat gitu. Kalau pokcik check xde apa, pokcik ckp meroyan
Rina:  Hihihi...xyah check pokcik😀😀😀

Omar :Assalamualaikum

Rina: Ok..wslm

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.