Thursday 5 July 2018

VOODOO










21.6.2018


Selamat petang semua. Semalam pokcik beraya di rumah sahabat. Dia balik ke sini beraya kali ini. Maklumlah lama tak jumpa dengan sahabat pokcik ni sebabnya dia tinggal dan bekerja di Pulau Pinang. Cerita kami berkisar perihal memancing sebabnya dia pun kaki memancing juga terutama mancing laut dalam.

Trip baru-baru ini dia ke Rompin bersama seorang sahabat dari KL yang pokcik kenali. Kenal pun sebabnya kami pernah pergi memancing bersama-sama trip memancing di Pekan Pahang. Lama juga pokcik tak dengar kisah sahabat pokcik tu sejak dia dikatakan berkahwin ramai.. Kena IKAT dengan bini agaknya. Hahahhahha..

Nak dijadikan cerita, ketika dia memancing bersama sahabat pokcik yang pokcik pi beraya semalam ada suatu kejadian aneh berlaku. Ketika sedang memegang jorannya tiba-tiba tangan dia sakit dan tak boleh di angkat. Dia mengaduh kesakitan. Dia buat lagi, katanya sambil memegang tangannya. Sahabat pokcik ni terkejut melihat keadaannya itu. Kenapa, soal sahabat pokcik itu..

Dia pun menceritakan perihal dirinya. Kerjanya kini terumbang-ambing. Dia dibenci oleh majikannya sehingga ditukarkan dari DEPARTMENTnya. Orang rumahnya semua dia benci secara tiba-tiba. Dua orang, orang rumahnya diceraikan. Kini dia kahwin seorang lagi. Sejak itu, dia dan keluarga sering diserang.  Maksudnya dia, isteri dan anaknya sering kena VODOO. Setiap perawat yang dia pergi menyatakan dia kena VODOO oleh salah seorang bekas isterinya..

Kini mereka sekeluarga seperti dah tahu apabila kena VOODOO itu. Tak kira, si isteri ataupun si anak. Bila-bila masa free si penghantar vodoo itu, pasti dia akan hantar. Maksudnya ikut suka hati saja tanpa mengira masa. Hihihihihi.. Tak kiralah siapa pun yang buat, yang pastinya dia melakukan satu dosa besar dengan melakukan perkara syirik.

Tadi baru sahaja pokcik menerima panggilan daripadanya. Mungkin ini kes yang pokcik akan beri keutamaan.. In shaa Allah.. Lama juga pokcik tak dapat kes VOODOO. Ingatkan nak panaskan badan sikit. Maklumlah orang tua kalau lama tak bersenam, badannya lemau dan sakit-sakit. Moga Allah permudahkan urusan kami nanti..

Salam hormat.
Santaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.