Friday 17 November 2017

BERHADAPAN AHLI SIHIR

Image result for assalamualaikum image


Kali ni pokcik jadi pokcik Seman pulak. Hahahhahaha. Kali ni pokcik nak kongsikan perbualan pokcik Seman dan sahabat kita Syahirunnisa Radzi. Antara cabaran dan dugaan perawat ialah berkaitan dengan sihir dan sebagainya yang tempias atau sengaja yang terkena pada ahli keluarga.

Kebiasaannya kalau melibatkan ahli keluarga perawat memang susah dan yang dihantar itu bukannya kecik-kecik anak. Pokcik teringat pula  pada sahabat pokcik yang juga seorang ayahanda. Pendek kata kalau bergaduh, orang memang tak sempat tak rapat. Kibas macam tu saja. Kalau bab hantu ni, tepuk tanah je keluar jembalang tanah kalau ada sesiapa nak tengok jembalang. Tapinya apabila orang rumahnya muntah darah, dia hantar ke hospital juga. Dua bulan yang lalu

Nisa: Assalamualaikum pokcik Seman.
Seman : Waalaikumussalam Jangan panggil nama penuh. Panggil abang Sam saja sudah laa.

Nisa : Sebenarnya saya ni  Nisa, kawan pokcik Mat Sofian. Kenal ke?
Seman : Ooooo  kawan baik abg Sam tu. Dia tua dah. Dekat 75 tahun dah tu. Jalan pun terketar-ketar dah tu. Tinggal gusi saja dah. Yang nampak manis sikit pun gigi emas sebatang je laa tapi tak jadi apa jugak.

Nisa : Tujuan saya mesej pokcik Seman ni nak mintak pokcik ikhtiarkan mak saya. Seman : In shaa Allah. Abg Sam tengah sibuk ni. Nanti tiga empat hari lagi kalau abg Sam free, abg Sam bagitau naa.

Nisa : In shaa Allah. Terima kasih pokcik Seman.
Seman: Sama-sama.

Semalam tepat pukul 10.42 malam

Seman : Assalamualaikum Nisa
Nisa.    : Waalaikumussalam pokcik

Seman : Maaflah. Ni baru free sikit boleh kita ikhtiarkan mak Nisa malam ni?
Nisa : In shaa Allah, boleh.

Seman : Baiklah. Pukul 11.15 abg Sam mesej semula. Ada kerja sikit nak buat.
Nisa  : Baiklah..

11.15 malam

Seman : Assalamualaikum Nisa
Nisa  : Waallaikumussalam

Seman : Boleh kita mula
Nisa : Boleh

11.18 malam

Nisa : Pokcik,  ada mata merah muncul depan Nisa ni....
( Tiada jawapan daripada pokcik Seman)


Menurut cerita pokcik Seman, sebaik sahaja dia bermula, ada sesuatu yang memerhatikan dia dari jauh. Dia tak datang dekat. Mungkin dia tahu pokcik Seman bukannya betul sangat. Silap-silap kalau dia tengah menggila, dia kerat 14.

Pokcik Seman mula tenangkan diri dan usaha pergi ke hadapan pesakit. Kemudian dia mula melihat macam-macam yang ada pada diri pesakit. Sesekali nampak seperti topeng yang dipakai oleh emak Nisa. Dia tak layan sangat. Pokcik Seman terus berdoa untuk menghancurkan segala perisai jin yang ada pada emak Nisa.


Setelah dia memeriksa keadaan emak Nisa tiba-tiba dia ternampak satu pintu yang besar dan gelap. Pintu itu seolah-olah laluan ke suatu tempat. Ketika inilah ternampak bayangan sami Hindu dengan beberapa calit di dahi sedang duduk.

Pokcik Seman terus mencium pipi sami tu. Kakkakakkaka. Takkan cium pipi pulak. Pokcik Seman buat sesuatu hingga kelihatan sami itu bergolek dari tempat duduknya. Dia kelihatan termengah-mengah dan tidak mahu berlawan.Pokcik Seman kembali ke alam nyata. Sebenarnya pokcik Seman malas nak layan bayangan yang dilihatnya. Cukuplah sekiranya emak Nisa sihat seperti sedia kala. Aamiin.

Pokcik Seman kemudiannya membaca mesej yang dihantar oleh Nisa. Dia berdoa untuk menarik dan memusnahkan mata yang berada di sana. Rupa-rupanya, bukan itu sahaja yang berlaku. Bermacam-macam bunyi dan gegaran di tandas rumah Nisa sepanjang proses dijalankan.

Nisa sendiri pun terkena tempias ketika proses dilakukan. Dia juga kebas kakinya dan pada hari ini tangannya agak bengkak hasil pertarungan itu. Itulah antara pengalaman yang berlaku dan pokcik kongsikan. Sesungguhnya tiada kudrat makhluk. Semuanya seizin Allah dan semoga kita semua dalam pelindunganNya. Maaf andai ada salah silap kata dalam posting ini. Wallahua'lam. Salam hormat daripada Pokcik dan abg Sam ( Uweekkkkkk nak muntah)
































No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.