Saturday 2 September 2017

PANTANGAN SI BOMOH

Image result for assalamualaikum image
Baiklah kali ini  pokcik kongsikan sedikit bab kes malam tadi.. Ingatkan dua orang  tetapi empat orang yang pokcik usahakan.. Tiga orang mempunyai masalah yang sama iaitu sakit kepala. Katanya kalau sakit kepala sampai diorang bergilir-gilir tolong picit sampaikan tak tahan dah pijak kepala dengan kaki.. Hihihihihi..

Ternyata kes saka.. Pokcik tak nak kongsikan perihal malam tadi.. Ada beberapa kejadian menarik sebenarnya berlaku malam tadi.. Hihihihihi... Tapinya pokcik nak kongsikan perihal mereka ditipu oleh seorang bomoh. Ini pengakuan mereka bertiga..

Katanya diorang diminta berkumpul semua adik beradik. Dua belas orang kesemuanya. Biasa juga pokcik dengar ada menggunakan cara ini. Kata mereka, setiap orang dikehendaki membayar RM50. Maksudnya malam itu dia dah dapat RM600.

Tak kisahlah depa kata. Setelah ditangkap SAKA itu kononnya diletakkan dalam botol dan dihanyutkan ke dalam sungai. Ketika dibuang dia berpesan jangan pandang belakang nanti nampak air tu bergelombang. Dua tiga orang tengok saja kata mereka. Tak ada apa berlaku pun katanya.. Hihihihihi..

Bab tu kira ok lagi. Syarat yang terakhir memang tak boleh diterima akal. Setiap ahli keluarga dan keturunan tak boleh memakai apa saja dan tidak boleh ada kaitan dengan warna merah. Baju merah tak boleh pakai. Kalau ada kena buang. Kereta tak boleh merah, kalau merah kena cat warna lain dan sebagainya. Yang lagi sadis katanya, buah rambutan di pokok yang merah menyala langsung diorang tak sentuh.

Maklumlah merah.. Hahahhahhaha. Habis gugur buah rambutan tu. Masing-masing meleleh air liur.. Kakakka. Dah laa macam-macam katanya, masalah SAKA tu tak selesai juga kata mereka.. Macam-macam nooo... Kalau rajin pokcik kongsikan pulak kisah yang berlaku malam tadi.. Santaiiiiiii..