Sunday 5 July 2020

MANDI BUNGA


بِسْـــــــــمِ اَللّهِ الرّحْمن الرّحيم
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Sahabat yang dikasihi;

Firman Allah SWT:
“Turunlah engkau dari Syurga ini kerana tidak patut engkau berlaku sombong di dalamnya; oleh sebab itu keluarlah, sesungguhnya engkau dari golongan hina. Iblis berkata: “Berilah tempoh kepadaku hingga hari mereka dibangkitkan (Hari Kiamat).” Allah berfirman: “Sesungguhnya engkau daripada golongan diberi tempoh (ke suatu masa yang tertentu).”
Iblis berkata: “Oleh kerana Engkau (wahai Tuhan) menyebabkan aku tersesat (maka) demi sesungguhnya aku akan mengambil tempat menghalangi mereka (daripada menjalani) jalan-Mu yang lurus; Kemudian aku datangi mereka, daripada hadapan mereka serta daripada belakang mereka, dan daripada kanan mereka serta daripada kiri mereka; dan Engkau tidak akan dapati kebanyakan mereka bersyukur.”
Allah berfirman: “Keluarlah engkau dari syurga sebagai makhluk terhina dan terusir. Sesungguhnya sesiapa di antara mereka yang menurutmu, tetaplah Aku akan memenuhi neraka jahanam dengan (golongan) kamu (derhaka) semuanya.” (Al-A’raf: 13-18)

Alhamdulillah segala puji bagi Allah yang menemukan kita semua buat sekian kalinya. Posting Encik Omar pada kali ini agak serius. Kali ini kita membicarakan perihal tipu daya manusia dan tipu daya syaitan. Perawat MUNGKIN akan ditipu oleh PESAKIT dan PESAKIT atau ahli keluarganya mungkin ditipu oleh perawat. Angkara siapa agaknya? Pokcik percaya, ia mainan dan bisikan halus SYAITAN.

Kisah bermula apabila pokcik dihubungi oleh seorang hamba Allah yang pokcik namakan sebagai Tini (bukan nama sebenar). Tini meminta pokcik usahakan tunang kepada sahabatnya yang dikatakan sering merasuk. Ada kalanya RASUKANNYA amat hebat dan panjang sehingga tiga hari. Bagi manusia biasa, kita percaya bahawa tiada manusia normal yang boleh berpura-pura merasuk sehingga tiga hari. Seseorang yang menangis selama sejam pun sudah keletihan, apatah lagi meraung menjerit menggelupur dan tidak makan dan minum selama tiga hari.

Sebelum Tini menghubungi pokcik, empat orang perawat sudah dipanggil datang ke rumahnya untuk menyedarkan si sakit namun gagal. Perawat kelima pula dipanggil selama dua hari berturut-turut. Pada hari pertama, kesemua ahli keluarga berkumpul dan mengisi tabung untuk diberikan kepada perawat berkenaan. Mungkin bagi mereka perawat kelima itu agak POWER dan meyakinkan mereka. Ketika ikhtiar, si perawat meminta agar si sakit dibukakan tudung. Katanya gangguan tidak dapat ditarik keluar kerana tersekat pada tudung ketika usaha menarik keluar dilakukan. Hantu boleh berpaut pada tudung agaknya. Hahahahaha. Pokcik tak kisah sangat bab perawat-perawat yang dikatakan gagal sebelum itu tetapi apabila si sakit diminta membuka aurat, maka nampaklah sesuatu yang tak kena di situ. Lebih parah, di luar sana, ada lagi pesakit yang BODOH yang menyerahkan tubuh badan kepada perawat, KONONNYA nak buang SIAL atau jin pada tubuh.

Pesakit ini dikatakan mempunyai masalah saka betul-betul di celah kelangkangnya. Saka itu dikatakan mengunci nafsunya. Selain itu, si sakit juga dikatakan mempunyai PUTERI yang sering mendampinginya. Apabila sudah dirasuk puteri KONONNYA maka si puteri akan berkomunikasi dengan perawat yang merawatnya. Perawat kelima itu juga dikatakan akan memandikan si sakit. Nak gosok di mana agaknya kerana si sakit dikatakan mempunyai masalah disekat nafsu pada celah kelangkangnya?

Apabila diceritakan perihal si sakit itu oleh Tini maka pokcik bersetuju untuk ikhtiarkan si sakit itu. Bukan apa, pokcik tak mahu si sakit diambil kesempatan oleh perawat yang dikatakan akan memandikannya itu. Apabila pokcik scan cara tak berapa pandai, memang ada gangguan yang mengambil kesempatan atas SIKAP si sakit. Namun masalah PUTERI, SAKA dan sebagainya hanyalah WATAK yang dicipta oleh pesakit untuk menarik perhatian tunangnya itu. Pokcik tak kata pokcik betul dan perawat sebelum itu salah. Ini sekadar pemahaman pokcik sahaja apabila ikhtiarkan si sakit dari JAUH itu.

Apabila pokcik sudah ikhtiarkan dan tidak nampak lagi sebarang unsur gangguan, maka pokcik meminta Tini menghubungi tunang si sakit. Pokcik meminta Tini memberitahu kepada tunang si sakit itu bahawa semua yang dilakukan oleh tunangnya itu merupakan satu lakonan untuk menarik perhatiannya sahaja. Pokcik juga meminta agar si tunangnya itu BERPURA-PURA ingin memutuskan pertunangan kerana bimbang gangguan akan berlaku juga selepas mereka berkahwin kelak.

Setelah itu, apa agaknya yang berlaku?

Si perempuan yang merasuk itu akhirnya sedar dan memberitahu agar tidak diputuskan tali pertunangan. Katanya si PUTERI akan pergi dan tidak akan mengganggu mereka lagi setelah mandi AIR BUNGA. Si lelaki BERPURA-PURA berkeras dan akan memutuskan pertunangan juga sekiranya tunangannya mandi air bunga.
Akhirnya semuanya terbongkar. Si sakit akhirnya mengaku dia berpura-pura merasuk dan mewujudkan watak PUTERI untuk menarik perhatian tunangannya agar sentiasa berada di sampingnya. Entah apa reaksi ahli keluarga yang lain dengan pengakuan beraninya itu.

Alhamdulillah, seperti mana kata pokcik kepada Tini, si sakit automatik akan pulih selepas kahwin kerana dia hanya berpura-pura sahaja memang terjadi. Bukan pokcik MENILIK tetapi kesimpulan dibuat berdasarkan keadaan si sakit NAMUN ketetapannya sudah tentu dengan SEIZIN ALLAH juga. Alhamdulillah kita mereka sudah berkahwin dan mempunyai seorang cahaya mata. Tiada lagi gangguan yang dialami oleh si isteri.

Kesimpulannya, berlaku jujurlah wahai PESAKIT dan PERAWAT. Jangan MEMBODOHKAN DIRI agar tidak diambil kesempatan oleh SEGELINTIR PERAWAT. Ikhtiar jarak dekat atau jarak jauh bukan ukuran KETELUSAN dan KEJUJURAN. Semua itu bergantung kepada diri perawat itu sendiri sama ada ingin berlaku jujur dan anggap sekelumit anugerah atau pengetahuan yang diberikan oleh Allah itu sebagai AMANAH yang akan dipersoalkan kelak atau pun digunakan untuk meraih keuntungan dengan MENIPU PESAKIT.

Moga berjumpa lagi pada lain masa. Maaf andai terkasar Bahasa. JUJURLAH pada diri sendiri. TEPUK DADA TANYA IMAN. Salam hormat. Wallahua’lam.

PERBUALAN KAMI ADALAH SEPERTI DI BAWAH

TINI: Ok pokcik tunangnya minta bntuan. Dia x boleh mAin fon ďok jga tunangnya
OMAR: Boleh pokcik tengok tunangnya?

TINI: Dia wakilkn sy. Ok jàp. Tu sy ambik dlm fb tunangnya Ina.
OMAR: Xpe... Namanya

TINI: Dia meracau tngh pegmg tunng. Nma nya dia x hntar lgi
OMAR: Kalau gambar lama masa xde gangguan sekadar ikhtiar sahaja... Xpe laa pokcik ikhtiarkan dulu... Kalau xde nama bimbang kerja dua kali.. Sekali ni je pokcik tawarkan

TINI: Tungku ani  binti ramli (bukan nama sebenar). Dia call sy Lambat sbb tunangnya marah dia wasap dngn sy Tunangnyä anis cakap jngn layan wsap sy. Dia marah masuk putri pulak Putri tu lh maräh. Tu dia lmbat hntar. Tungku pulak dh Tengku silp taip. Tunangnya x bg ambik ğmbr sekarng dia marah Jd bg apa yg Ada. Dia kne rasuk kn tu marah
OMAR: Sekarang ni dia mcm mana. Nampak mcm fikirannya rungsing. Mungkin masalah cemburu

TINI: Nanti nk call dia jap
OMAR: OK... Nampaknya xde Sgt masalah mistik.. Jin ganggu dan ambil kesempatan atas lemahnya semangat dia.. Kalau kahwin, in shaa Allah terus ok

TINI: Dia ada sqka dn sihir ke pokck Sihir kunci 7 nafsu
OMAR: Ngarut je.. Sekarang dia mcm mana

TINI: Call tp dh of pon Sbb JIN tu marahkm td x bg sembng dngn sy terus of pon. X dpt nk tanya dh off
OMAR: Hihihihihi bukan jin tu.. Dia yg cemburu

TINI: Jd dia sakit apa pkcik senang nk cakp ķat tunangnyq
OMAR: Penyakit cemburu buta... Buat2 merasuk dan akhirnya ada jin ambil kesempatan. Sebab tu empat perawat sebelum tu ikhtiar xjadi apa

TINI: Ok pokcik bru sy fhm Mengarut je perawat buka tudung katq sihir Kata ustqz sàka
OMAR: Memang mengarut. Sekarang ni, in shaa Allah OK dah... Jin ambil kesempatan je... Dia nakkan perhatian tunangnya

TINI: Ok pokcik Nanti dia dh on tpon sy cakap ye perkembngn
OMAR: OK..

TINI: Lupa nk ucap terima kasih kat pokcik Sbb tolong Malu pula sy sbb kes bohong je rupanyA Sy ingt betul2 lh kne sihir Saka dn lain2nya
OMAR: Xpe.. Sama2

TINI: Tu pokcik perawat buka tudung siap kain kuning lagi. Tngh berubt tu
OMAR: Mcm2...

TINI: Tunangnya hntr gmbr bru je
OMAR: Pokcik dah buang. Takut dia tambah balik. Mcm sami je

TINI: Tu lah. Dhlh menipu ķata sihir kat kemaluan
OMAR: Mmmm. Muka mcm gila seks je

TINI: Tu lah seram pula kalau ahli keluarga nya percya kata perwt tu



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.