Friday 14 December 2018

GANGGUAN DI RUMAH PENGASUH

Assalamualaikum..

Alhamdulillah dipertemukan sekali lagi. Kali ini perihal gangguan di rumah pengasuh  Nak dijadikan cerita, pada suatu hari pokcik dihubungi oleh emak saudara orang rumah pokcik di Johor. Katanya ada seorang anak asuhan yang tidak mahu masuk ke dalam rumahnya  Ye laa kan, kalau baru dihantar ke rumahnya boleh jadi masih takut atau sebagainya  Kalau dah lama, tiba-tiba meragam sudah tentu ada yang tak kena 

Kebetulan pula semasa pokcik dihubungi, anak tersebut ada di situ. Pokcik dapat mendengar dia menangis  Emaknya terpaksa memujuk dan meletakkannya di dalam kereta  Kasihan pula. Tambahan pula, pokcik diberitahu emaknya itu terpaksa mengambil cuti kerana si anak tak mahu tinggal di rumah pengasuh. Mungkin dia istimewa agaknya sebabnya anak-anak lain OK sahaja bermain di dalam rumah itu.

Pokcik meminta emak saudara menghantar gambar keadaan rumahnya ketika itu juga. Ternyata ada gangguan di dalam rumahnya  Tidak hairanlah si anak kecil itu sering melihat ke arah siling dan menunjukkan jari ke arah beberapa tempat di ruang tamu dan dapur  Ternyata tidak semua anak kecil dapat melihat kerana anak-anak lain bergembira sahaja. Kan..

Setelah pokcik doakan dan ikhtiar rumah itu, si emak budak itu meminta pokcik usahakan tempat tinggalnya juga  Amboi melarat pulak. Hahahahahhahaha. Pokcik layan jugalah. Katanya rumahnya juga boleh tahan. Ada dengar pelik-pelik agaknya. Bunyi yang biasa ialah bunyi guli. Entahlah apa kaitan bunyi guli dengan gangguan  Pokcik pun tak nak ambil tahu sangat. Sekadar ikhtiar sahaja dan selebihnya berserah kepada Allah. Allah perkenankan doa  alhamdulillah  Kalau Allah tak perkenankan pun, muhasabahlah diri. Mungkin ada sesuatu yang tak kena pada diri pokcik  mungkin juga ada yang tak kena pada diri atau keluarga tersebut dan doa tidak diperkenankan.

Apa pun, alhamdulillah Allah permudahkan urusan pokcik dan keluarga tersebut  Anak tersebut sudah masuk masuk ke dalam rumah pengasuh. Segala puji bagi Allah  Moga Allah sentiasa menjauhkan kita daripada gangguan iblis dan Syaitan.  Moga berjumpa lagi  Salam hormat .





No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.