Sunday 29 October 2017

PENYAKIT KULIT

Image result for assalamualaikum image

Pokcik kat kampung ni.. Alhamdulillah adik beransur baik cuma sendinya masih lemah akibat kencing tikus..

Petang tadi pokcik ke rumah sahabat sebentar. Ingatkan saja nak sembang santai sekejap. Sesampainya orang rumahnya mengadu gatal habis seluruh badan pulak..

Tak ada tempat elok katanya habis celah belah ke celah timah ke gatal.. Kasihan juga kan? Pokcik usahakan juga tapi kali ini dengan menggunakan tanah.. Alhamdulillah katanya selepas mandi dah tak gatal. Alhamdulillah bukan pokcik yang sembuhkan pun..

Pokcik cuma suruh dia berpantang juga makan hingga kesemua gatalnya dah kering.. Malam ini pokcik nak kongsikan juga petua kalau gatal-gatal badan.. Kurap ke, kudis ke, kena ulat bulu ke dan berkaitan dengan penyakit kulit.

Nak amalkan, silakan.. Entah dari mana pokcik dapat ilmu ni tapi pokcik panjangkan moga sama-sama peroleh manfaat dan ganjaran pahala oleh Nya.. In shaa Allah...

Caranya :
1. Selawat tujuh kali
2. Ayatul kursi sekali
3. Tiga Qul tiga Kali
4. Fatihah sekali
5. Berdoa agar Allah menyembuhkan gatal itu.

Bacakan pada segenggam tanah atau lebih. Campuran dalam air di dalam baldi.. Mandi air tanah itu dan gosokkan pada bahagian gatal.. Setelah itu bilaskan dengan air biasa dan mandi seperti biasa.. Yakin, in shaa Allah... Moga bermanfaat...