Thursday 17 December 2020

TIKAMAN JIN

 Assalamualaikum 

17 DISEMBER 2020


Apa khabar semua? Hari ini perkongsian pokcik santai sahaja. Hari Sabtu malam Ahad baru-baru ini pokcik usahakan pensyarah pokcik  dari jarak jauh. Baguskan pokcik, usia dah dekat 70 pun masih nak belajar... Hihihi... 

Ternyata masalah saka dan sihir. Bab saka apa sihir dari mana biarlah semuanya dalam pengetahuan Allah. Wallahua'lam. 

Pada hari Isnin, pokcik menerima panggilan telefon daripada beliau. Alhamdulillah keadaan beliau semakin baik dan kembali pulih sepenuhnya seizin Allah pada hari berikutnya.  Menurut beliau, tok Imam di situ turut mengalami perkara yang hampir sama. Tok Imam itu kemudiannya pergi mendapatkan rawatan. Tiga orang perawat katanya tak sanggup kerana mereka juga diserang oleh jin berkenaan. Biasalah tu. Itulah risiko menjadi perawat. Pokcik tak apa sebab PELAWAT sahaja bukannya PERAWAT. 


Menurut beliau lagi seorang pensyarah baru dan ditempatkan di jabatan beliau turut diserang sebaik sahaja masuk ke situ. Beliau seolah-olah ditikam. Ustaz yang pokcik kenali terus dipanggil ke situ. Beliau melaungkan azan sebanyak tiga kali. Selesai sahaja azan ke-tiga, terdengarlah ngauman harimau. 

Pokcik juga dimaklumkan ramai pensyarah dan staf di jabatan itu sakit. Menurut pemahaman pokcik, ada sesuatu yang diletakkan di situ dan jin itu bergabung dengan jin yang sedia ada di situ. 

Mengikut kajian yang pokcik jalankan apabila ikhtiar premis atau sesuatu bangunan,  selain daripada faktor sihir, ada juga punca yang lain. Antaranya ialah MAKSIAT di premis berkenaan dan BERLAKU PERPECAHAN dalam kalangan anggota atau warga di tempat berkenaan. Selain itu, tempat berkenaan memang sudah lama didiami oleh mereka dan jin di situ menunggu masa sahaja untuk memunculkan diri. Apa sekalipun sebabnya, kita sebagai KHALIFAH di muka bumi Allah ini tidak harus membiarkan mereka bermaharajalela sesuka hati. 

Pokcik pun masih sibuk dan mengalami kemalangan baru-baru ini. Kereta pokcik disondol oleh seekor babi dari tepi ketika pokcik sedang memandu untuk pulang dari tempat kerja dalam pukul 6.30 petang lebih kurang. BABI memang tak suka pokcik. Hahahaha. In shaa Allah petang ini pokcik akan ke Kuala Lumpur untuk membeli dan memasang bumper kereta pokcik yang pecah. In shaa Allah selepas semua urusan selesai, pokcik akan membuat perhitungan dengan semua jin yang mengganggu  di jabatan berkenaan pula. Kalau diizinkan Allah, kita ikhtiarkan tapau semua. Doakan semoga usaha yang baik ini diperkenakan oleh Allah... 

Salam hormat

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.